Nagy Sándor: Hódítás...a konyhában

2012. április 26.

Tepsis tojás

Tepsis tojás

Egy ötlet a sütőből. Reggelire.

Nyugodtan kapcsoljuk be a sütőt reggel is. Nem kell ám mindig müzlit, rántottát, tükörtojást, pirítóst, kis nyamvadt kakaós csigát enni. Dobjuk fel a reggelt valami mással. Ami laktat. Délig, hogy közben csak egy almát kelljen ennünk.
És semmi pánik: nem is kell hozzá annyival hamarabb felkelni.

A tepsis tojás nagyon egyszerű és ezt is úgy variáljátok, ahogy akarjátok. Bacon, sajt, tojás az alap hozzávaló, a többi tetszőleges; mindenképpen javasom azonban, hogy legyen benne zöldség.
Amire szükségetek lesz még, az egy kör formájú hőálló edény, ami bírja a gyűrődést a sütőben. Ne legyen nagy.

Kenjétek ki vékonyan vajjal, rakjatok az aljára spenótot  (lehetőleg frisset), de lehet szeletelt gomba is, vagy egy fél hagyma karikára vágva.
Erre mehet a bacon, majd a sajt. Ez lehet reszelt (bármi) vagy két nagy szelet mozzarella. Öntsük nyakon egy nagyon kevés tejszínnel vagy egy evőkanál tejföllel majd a tetejére üssünk egy (vagy két) tojást.
Én elvetemült vagyok, ezért a sajt és a tojás közé dobtam két pepperonit – igaz mag nélkül – és kihagytam a tejszínt, a hideg tejfölt pedig utólag, a meleg reggelire tettem rá.

Süssük a sütőben maximális hőfokon. Tíz perc alatt el kell készülnie.

Tepsis tojás
tovább olvasom ->

Címkék: Recept Reggeli

süti beállítások módosítása