Nagy Sándor: Hódítás...a konyhában

2016. október 17.

:RE / Long Walk Home

img_0455.jpg

Egyszerűen nem tudok ennél jobb címet adni ennek a bejegyzésnek.

Egy kis zene az olvasáshoz.

Hosszú lesz. Előre szólok.

Pörgessük vissza az időt: 2010. Angliában élek.
Az eredeti pici ötlet - amiért a blogot elindítottam - elvész a nagy londoni pörgésben és másra kezdek koncentrálni. Beszippant a brit gasztronómia (nem feltétlenül a fish n chipsre meg a pork pie-ra gondolok elsősorban...). Ebben élek. Ezt csinálom a hétköznapi hivatásom mellett. Dolgozok posh helyeken, étteremben, szendvics bárban, catering cégnél, vagy éppen baristaként.
2012 vége - hazaköltözöm. Reklámügynökségek. After London. 
És hirtelen eltelik 4 év... 
2016 vége - újrakezdem azt, amiért ezt az egészet elkezdtem anno.
Körbeért 
Nem csak ez, hanem úgy minden. Azt hiszem véglegesen.
Ha visszanézek - elég csak egy évre visszatekinteni - nagyon sok minden történt velem: jó és rossz dolog egyaránt.
Hullámhegyek, hullámvölgyek szakmailag csakúgy, mint a magánéletben vagy emberi kapcsolatokban.
Magaslatok és borzalmas mélypontok. Persze külső szemlélőként ebből semmit nem lehet észrevenni, maximum csak azt, hogy ‘Sanya éli világát.”
Pedig ez közel sincs mindig így.
Csak folyik az élet a saját medrében. Néha meg mellettünk.
Az ember amikor azt hiszi 37 évesen már semmin nem tud meglepődni, na akkor történik valami olyan, amiért újraértékel és értelmez jó néhány dolgot az eddigi életében és a történetek fényében. Aztán onnantól kezdve, hogy az ember ezt felismeri és elkezdi ledobni magáról a dolgokat (és érdek és üzleti meg “baráti” kapcsolatokat), hirtelen minden könnyebb lesz. Vagy legalábbis könnyebnek tűnik.
Mindig van mit ledobni, tanulni, okulni (a saját szarságokon is.)
...vagy éppen visszatérni a kiindulópontra.
És hogy miért kezdtem ilyen messziről, 2010től? Pont a kiindulópont miatt.
Most érzem úgy, hogy végre visszatértem oda, amiért ezt az egészet elkezdtem csinálni hobbiból, akkoriban. Olyan ez, mint amikor egy bringával egy egyenetlen terepen tekersz és jó sokáig nem tudsz visszamenni a kitaposott ösvényre, csak rángatod a kormányt.
Aztán az első kerék egyszer csak visszapattan és a bicikli is valahogy jobban gurul már onnantól.

A dolgok csak történtek az utóbbi 3-4 hónapban, én pedig - bár az elején nagyon beleálltam - , egy idő után hagytam hogy csak úgy történjenek. 
Ha nagyon jó dolog jött akkor is...és borzalmasan szar, akkor is (akkor meg főleg).
Itt szeretném egyébként megragdni az alkalmat, hogy megköszönjem Mautner Zsófinak, hogy egy rövid közös kávézás alatt (még a nyáron) életem egyik legrosszabb időszakában, összesen két mondattal segített picit az útra lökni  (pedig nem is tud róla) és Dórának is (Havas), hogy már néhány percnyi beszélgetés megerősített abban, hogy nincs véletlen, és abban is, hogy nem árt néha leszarni a dolgokat.

Persze nem vagyok naiv: bármikor jöhetnek akadályok az úton. De hát azt hiszem az erdőben bringázásnak pont ez a lényege.
Szóval tekerek szépen ‘hazafelé’, így talán nem csapódok egy fának egy kanyarban....

///

A fontosabb történések az utóbbi időszakból:

  • Elkezdtünk dolgozni valamin Balla mamával és a testvéreivel meg a családdal. Messze még a vége, de nagyon jó lesz és döbbenetesen elszántak a nagymamák is! Az utóbbi két hónapban ezért is voltam otthon többet. Majd látni fogjátok a morzsákat, de bővebben majd csak akkor, ha már hosszabban beszélhetek róla.
  • Fördős Zé Magazin - Zé még nyáron kért fel, hogy 3 recepttel szerepeljek a most novemberben megjelenő magazinjukban. Szeptemberben befotóztuk. Jó buli volt és Lajos (Zé édesapja) zseniális paprikás csirkét rittyentett a portréfotózásra! A 3 angol ihletésű receptemet -  a többi közreműködő jobbnál jobb receptjeivel együtt -  hamarosan olvashatjátok! (Akarom mondani: főzhetitek) - Fördős Zé Magazin, 136 oldalon - novembertől az újságárusoknál!"
  • Közel egy hétig Dórának (Lila Füge) segítettem főzni az új szakácskönyvéhez: Így etesd a családodat - Vásároltunk minden reggel, főztünk, fotóztunk, rengeteget ettünk és röhögtünk.
    A könyv novembertől 11.-től kapható a könyvesboltokban és a www.lilafuge.hu oldalon!
    (Az ‘Így etesd a családodat!’ tv műsor a TV Paprika csatornán debütál december 10.-én! Nézzétek, mert - minden elfogultság nélkül - baromi jó!)
  • Picit besegítettem és asszisztáltam Nemes Nóri (NoSalty - Dacota Blog) amerikai szakácskönyvénél. Remélhetőleg kellően normálisan virít majd a hajdúszoboszlói amcsi majdnem-pink buick a fotókon.
    307 Frederick street - Az én amerikai konyhám c szakácskönyv november végétől a könyvesboltokban!
  • INTERMEZZO: Ó, tényleg, fontos esemény augusztusban!!!
    Volt Sziget és volt Noel Gallagher koncert. És utána elég durván bennyomtunk...
  • Csináltunk egy eseményt Balla mamánál, for fun. (galéria a fcebookon!).
  • November 11-12-13 -  Disznótor Balla mamánál Hajdúszoboszlón! Két malacot fogunk feldolgozni - részletek facebookon!
  • December: Örömfőzés Budapesten - meglepi event, részletek hamarosan!

  • És hamarosan költözök: mármint a blog

Hát így. A többiről akkor, ha aktuális lesz!

Gurulok tovább...

...

"Az a húr csak megfeszülve szép..."

:RE / Long Walk Home
tovább olvasom ->

Címkék: blog élet

süti beállítások módosítása