Nagy Sándor: Hódítás...a konyhában

2014. január 21.

Majdnem Cornish

fotó 4.JPG

A Cornish Pasty. Népkaja Nagy-Britanniában. Több változata is ismert (különböző formában és átalakítva), de a hagyományos helyett most vasárnap inkább elkészítettem a saját változatomat. Bitang jó vasárnapi ebéd!

A tradícionális cornish pastyt darált marhahússsal vagy pörköltnek való főtt marha színhússal, krumplival, édeskrumplival, és hagymával tötik és jó alaposan borsozzák. A Szigeten az egyik legnépszerűbb cornish pasty lánc a West Cornwall Pasty Co. – zseniális ’batyukat’ árulnak szinte majd minden utcasarkon. Nem csak marhahúsossal tömhetjük tele a hasunkat már korán reggel: van bárányos-kéksajtos-hagymás, van csak sajtos krumplis és van csirkés változat is. És még ki tudja mennyi variáció.
Én most egy csirkés, sajtos változatot készítettem és vastagon teletömködtem zöldségekkel! 

Hozzávalók: 40 dkg leveles tészta (én most fagyasztottat vettem, nem akartam gyúrni vasárnap, ráadásul gyorsabban is kész lettem vele), fél üveg pesto, 1 répa, kevés brokkoli, 1 nagy csirkemell, krémsajt, 2 közepes krumpli, 1 nagyobb lilahagyma

fotó 5.JPG

fotó 2 (1)_1.JPG

fotó 1 (1)_1.JPG

fotó 3_1.JPG

fotó 1_1.JPG

A tésztát egy lisztes nyújtódeszkán  nyújtsuk ki 3-4 mm vastagra úgy, hogy legalább 2x20x20-as lapot kapjunk. A pestóval kenjük be a lapokat, rakjuk rá a felaprított hagymát, a zöldség darabokat és a vékonyabb cikkekre vágott krumplit. A csirkemellet vágjuk közepes darabokra és rakjuk a zöldségek tetejére. Az egészre pakoljunk egy-egy evőkanál krémsajtot. Verjünk  fel egy tojást és kenjük be a tészta szélét.
A 20x20-as tésztalap egyik csücskét hajtsuk át a másikra, nyomjuk le, majd menjünk végig a szélén és apró behajtásokkal zárjuk.

Megjegyzés: én rossz fiú voltam, mert nem törekedtem a szépségre és simán csak áthajtottam az egyik oldalát a másikra, így nem lett félkör forma. De ti ne legyetek ilyen trehányak! :)

Egy tepsit béleljünk ki sütőpapírral, rakjuk bele a batyukat és kenjük be őket a tojássárgájával, egy késsel pedig szúrjunk apró lyukakat a tésztába.

200 C-on kb 20 percig süssük, amíg a tészta aranybarna nem lesz és ropogósra nem sül.

Valami egyszerű paradicsom salsa megfelelő köret mellé: én ehhez most 2 doboz koktélparadicsomot használtam, egy fej lilahagymát (aprra vágva) egy csomó petrezselymet egy gerezd fokhagymát és – balzsamecet helyett most kivételesen – egy kevés worchestershire szószt.

...

(A képek most telefonnal készültek. Még több fotó kajákról és a hétköznapjaimról az instagram oldalamon, erre: http://instagram.com/aleksanders )

Majdnem Cornish
tovább olvasom ->

Címkék: csirke vasárnap tészta cornish

süti beállítások módosítása