Nagy Sándor: Hódítás...a konyhában

2012. július 20.

'Here comes the rain again…'

'Here comes the rain again…'

Hetek óta minden nap esik az eső. Egy nap volt olyan - két napja - amikor picit sütött a Nap…és talán tegnap pár órát. Múlt hétvégén 3 napig nem mozdultam ki. A spanyol kajafesztivált is elmosta az eső és a változékony  - angol fordításban: borzalmas - idő. Egyébként egyfolytában sötét, délelőtt tízkor villanyt kapcsolok. Nem bírtam tovább: időjárás ide vagy oda ki akartam ülni piknikezni. Mire elindultam, eleredt az eső…

Pedig olyan szépen felkészültem.

Csináltam tökéletes piknik szendvicset, becsomagoltam, vettem elő zsírpapírt, szalvétát, bepakoltam egy dobozos limonádét…és egy 2 m magasra felhúzható fényképezőgép állványt. Borzasztóan mérges voltam az időre, de egy vállrándítással elintéztem az egészet.

'El fog állni, el fog állni!'

Hát nem állt el.
De ez nem érdekelt, igaz a parkig nem jutottam el.
Szemerkélő-szitáló esőben ettem meg a szenyát, a Temze partján.

Piknik szendvics

  • 10 dkg csirkemell
  • 2 szelet sonka
  • fél lilahagyma
  • néhány friss salátalevél
  • rukkola
  • csípős mustár
  • friss petrezselyem
  • 1 paradicsom
  • baguett
  • 'öt fűszer' fűszerkeverék

Vágjuk csíkokra a csirkemellet, öntsünk rá egy kevés olívaolajat, és ‘öt fűszerrel’ pácoljuk be. Jól dörzsöljük bele és tegyük a hűtőbe 1 órára. 

Hevítsünk fel egy serpenyőt és süssük jól át a csirkemell csíkokat.
A baguettet vágjuk félbe, egyik felét kenjük meg csípős mustárra, másik felét vékonyan teavajjal, rakjuk rá a sonkát, erre a kétféle salátát, a hagymakarikákat, a paradicsomszeleteket, majd a csirkemellet és a friss petrezselymet. Ha durva csípősen szeretjük, kanalazzunk még rá a csípős mustárból.

'Here comes the rain again…'
tovább olvasom ->

Címkék: piknik Recept Brit

süti beállítások módosítása