Nagy Sándor: Hódítás...a konyhában

2016. október 21.

Varázslepény

img_2875.JPG

Nem tudtam neki jobb címet adni, de a színek miatt azt hiszem illik rá.

No és azért is, mert a kedvenc pizza/lepénykenyér-receptem az alapja, Hugh könyvéből (3 Good Things): a ‘Varázskenyér’ /'Magic Bread' néven futott az eredeti kiadásban/.
A varázskenyér receptet itt találjátok - nem nagy ördöngősség összerakni.
A tészta tökéletes pizza alap bár ezt a mai verziót én nem is feltétlenül pizzának mondanám, hanem inkább lepénykenyérnek.

És hogy mi kell a feltéthez?

  • 1 nagy paradicsom / ha kaptok, akkor ökörszív paradicsom legyen
  • fél fej lila karfiol
  • ceruzabab
  • 10 dkg kecskesajt vagy feta
  • friss petrezselyem
  • olívaolaj (ha lehet, akkor szarvasgombás)
  • ha nem vega verziót szeretnétek, akkor egy kevés kacsazsír az olaj helyett

Elkészítés:
Ha a tésztával elkészültünk, akkor nyújtsuk nekünk tetszőleges formára. A végeit tekerjük vissza (vihetünk bele egy kis játékosságot: én úgy csavartam vissza a tésztát, mint ahogy angliában a pitéket szokták).
A tészta felületét vékonyan kenjük meg olívaolajjal, majd morzsoljuk rá a sajtot.
A brokkolit és a ceruzababot előfőzzük (forrásban lévő vízben 10 perc), majd a paradicsomszeletekkel együtt terítsük be vele az egész tésztát.
200 C-ra előmeletített sütőben 25 perc alatt süssük készre.
A végén morzsoljunk rá még sajtot, rakhatunk rá pár cseppet a szavasgombás olívaolajból és tépjünk rá friss petrezselymet is.

A maximális élvezethez kanalazzunk rá tejfölt!

img_2866.JPG

img_2867.JPG

Varázslepény
tovább olvasom ->

Címkék: vega Vacsora

süti beállítások módosítása